10 Haziran 2014 Salı

Volkswagen Golf Estate/Variant


 
Volkswagen Golf'ün ülkemizde bu zamana kadar hiç satılmamış ama kullanışlılık açısından hem benim favorim, hem de Batı ve Orta Avrupa'da çok tercih edilen bir gövde tipi olan Estate (ya da Birleşik Krallık dışındaki ismiyle Variant) ilgiyle takip ettiğim bir Youtube kanalı olan Carbuyer'da test konuğu olmuş.



 Kompakt C sınıfında diğer modellerle karşılaştırmalarda malzeme kalitesi, sürüş, performans, yakıt ekonomisi gibi konu başlıklarında ölçüt olarak gösterilen Golf, bu gövde tipinde de sınıfın lideri olmak konusunda oldukça iddialı.

 


 Pazarımızın tüketici alışkanlıkları sebebiyle ülkemizde bu zamana kadar yollarda görme fırsatına nail olamadığımız Golf Estate / Variant modelinin sunduğu en önemli özellik, Hatchback gövde tipinden 307mm daha uzun olan 4,562mm ulaşan genel uzunluğun içinde barındırdığı 57mm daha geniş aks açıklığı, hem arka yolcular için daha geniş bir yaşam alanı, hem de uzun yolculuklarda yoldaki salınımların kabine daha az etki etmesini sağlıyor.


 Uzayan ölçülerin getirdiği hacim genişlemesi Golf Hatchback'in sunduğu 470 litrelik hacme nazaran sunulan 610 litrelik hacim, arka koltuklar yatırıldığında 1,620 litreye ulaşıyor. Koltuklar dik vaziyette boylamasına yükleme derinliği 1,055 mm olan aracın arka koltukları yatırıldığında eğimsiz, dümdüz bir yükleme alanı zemini oluşuyor ve 1,831mm uzunluğuyla ihtiyaç halinde Golf'ün içinde 2 kişinin yatabilmesine bile imkan tanıyor. Avrupalıların kullandığı bir deyim olan "IKEA run" alışveriş yolculuklarında ön yolcu koltuğu yatırıldığında 2,671mm uzunluğunda parçalar dahi yüklenebiliyor.


 Ülkemizde Station Wagon gövde tipindeki arabalar hakkında oluşan bilinçsiz ve bilgisiz olumsuz intibayı giderebilmek adına yazdığım bu yazıda Golf Variant'ın hatchback Golf'ten ayrıcalıklı olduğu bir başka özellik olan XDS+ isimli elektronik diferansiyel kilidine de değinmek gerek; bir önceki nesil GTI'da kullanılmaya başlanan bu sürüş stabilizasyon programı, önden çekişli Golf'ün savrulma eğilimlerini bertaraf ederek çok daha düzgün bir çizgide kalmasını sağlıyor. Bu özellik Estate / Variant'da standart olarak sunuluyor.

 Avrupa'daki 1.6 TDI BlueMotion modellerini kıyasladığımızda 3,000 Euro daha pahalı olan Estate / Variant'ın XDS+ ve daha fazla bagaj hacmi dışında sunduğu özellikler hemen hemen aynı.

 Dilerim fiyatı biraz yüksek seviyede kalan Passat Variant'a ilaveten markanın en popüler modeli Golf'ün de Variant modelini ülkemiz yollarında bir gün görebiliriz. Bu çağrımız geniş iç mekan arayan Volkswagen sever ailelerin sesi olarak, Touran modelini de uzun süredir pazarımıza getirmeyen Doğuş Otomotiv'e :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder