GTI Clubsport'tan farklı olarak rekor için elden geçirilen özel "S" modelinde 2 litre hacmindeki turbo süperşarjlı motordan 306 beygir maksimum güç ve 1,700-5,300 devir/dk arası 380Nm maksimum tork değerleri elde edilmiş. Ağırlık azaltımı için ise arka koltuklar sökülmüş, bagaj şapkalığı vb. konfora yönelik parçalar atılmış, hafif bir akü tercih edilmiş ve Aluminyum şasi desteği bağlantı parçaları kullanılmış. Tabi ağırlık azaltımı söz konusu iken aracı 20kg daha ağırlaştıran DSG şanzıman da gerçek sürücülerin vazgeçilmez tercihi olan(!) 6-ileri düz şanzıman ile değiştirilmiş.
Tüm bu performans odaklı değişikliklerin son halkasında direksiyonun başına bir de usta pilot Benjamin Leuchter'i geçirince rekor süre olan 07:49:21 elde edilmiş.
Sınırlı sayıda özel üretimi yapılacak olan Golf GTI Clubsport S'ten 400 adet yapılması planlanmış ve bu araçlardan 100'ü Almanya'ya, 150'si de Birleşik Krallık'a şimdiden ayrılmış.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder