1 Nisan 2016 Cuma

Tesla Model 3




 ABD merkezli elektrikli otomobil ve enerji sistemleri üreticisi Tesla Motors, uzun süredir beklenilen Model 3'ün tanıtımını dün akşam Los Angeles, California'da gerçekleştirdi.




 Yenilikçi teknolojileriyle otomotiv endüstrisinin şimdiye kadar çekincelerle yaklaştığı performanslı ve uzun menzilli elektrikli otomobiller alanının öncüsü olan Tesla Motors, bu anlamda biraz Apple'ın iPhone'u ilk tanıttığı zamanlardaki haline benziyor. Zaten toplantıdaki bağrış, çığrış sesleri de bunu işaret ediyor.




 2008'de dünyanın ilk tamamen elektrikli spor otomobili Roadster modeliyle bu yolculuğa çıkan Elon Musk, takip eden yıllarda hemen her toplantıda bir "Master Plan"dan bahsetmişti; bu yol haritasına göre önce gelecekte yüksek adetlerde üretilecek daha ekonomik bir model için ilk etapta niş otomobiller üreteceklerinden bahsediyordu. Nitekim öyle oldu ve 2013 yılında prototip olarak tanıtılmasının ardından 2014'te Model S tamamlanmış haliyle yollara çıktı. Model S ile birlikte bu otomobillerin hayat kaynağı Supercharger ağı da yeşermeye ve yayılmaya başladı. Ardından pazardaki SUV / Crossover yönelimine kayıtsız kalınmayarak bir Model S türevi olan Model X tanıtıldı.




 Tüm bu yukarıda sıralanan modeller ve çabalar bugün tanıtılan Model 3 içindi. Reno, Nevada'ya kurulan milyarlarca dolarlık en son teknoloji Gigafactory yatırımı, önceki modelleri alan ve markanın geleceğine de yatırım yapan sadık müşteriler ve sempatizanlar sayesinde gerçekleşti. Gigafactory demişken es geçmemek lazım; kendisi şu andan itibaren yeryüzünün en yüksek kapasiteli Lithium-Ion pilleri üretecek tesisi. Öyle ki tek başına dünyadaki diğer tüm tesislerin üretim kapasitesinden daha fazlasını bünyesinde barındırıyor.

Photo credits © Bjørn Nyland
 Elon Musk tarafından "Tesla 3.0" olarak da isimlendirilen yeni bir platform üzerine kurulu olan Model 3'de bataryalar yine aracın tabanının merkezinde konumlanıyor. Henüz teknik detayları resmi olarak duyurulmasa da 90kWh kapasitede olması beklenen bataryalarıyla bu yeni ve küçük modelin menzili 215 mil / 346 kilometre olacağı tahmin ediliyor. Performans verisi olarak ise en düşük güç çıkışlı modelde dahi 0-100 hızlanmasının 6 saniyeden yüksek olmayacağı vurgulanıyor.




 Model 3'ün dış ölçüleri baz alındığında içinde bulunacağı kompakt sedan sınıfında en geniş iç hacimleri sunma iddiası da var; bu özelliğe diğer otomobillerden farklı olarak bir içten yanmalı motor bölümüne ihtiyaç duymaması sayesinde ön konsolun epeyce ileri taşınmasıyla ulaşıyor. Ancak bu avantajın yanında aracın görünümüne olumsuz yansıdığını fark ettiğim bir dezavantaj da var; aracın altınd önemli bir hacmi işgal eden bataryalar, koltukların biraz yüksekte konumlanmasına ve dolayısıyla tavan kubbesinin de yükselmesine sebep oluyor.




 İç mekanda Model S'teki dikey bilgi&eğlence sistemi ekranının yerine iPad Pro 12.9" modeline çok benzeyen (muhtemelen araçtaki ekran daha büyük ekran ebadında) tablet tasarımlı bir ekran paneli tercih edilmiş. Prototip olmasınkan kaynaklanması kuvvetle muhtemel, iç mekandaki kaplama panelleri şimdilik son evresine gelmemişe benziyor. Ancak Model S'te de böyle yalın çizgiler kullanan Telsa Model 3 bu haliyle de bantlardan inmeye başlayabilir.

 Üreticinin bundan sonra her modelinde bulunduracağı anlaşılan Autopilot özellikleri de donanım seviyesi fark etmeksizin tüm Model 3 ürün gamında $35,000 fiyatı olan giriş seviyesi pakette bile standart olarak yer alacak.



Photo credits © Bjørn Nyland


 Dün Pasifik Zaman Saati (UTC-8) ile 20:30'da etkinliğin başlamasıyla birlikte açılan ön sipariş sistemi de, kişi başı 2 araç rezerve etmeye müsade ediyor ve araç başı bölgenize göre $1,000 / 1000€ ön ödeme talep ediyor. Bu girişimde bulunan müşteriler ise Model 3'ün yollara çıkacağı 2017'i sonu itibariyle araçlarına kavuşan ilk kişiler olma ayrılacığına sahip olacaklar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder