3 Ekim 2014 Cuma

Renault Espace



Fuarın başlamasıyla birlikte yeni teknik detaylar ve parlak ışıkların altından taze fuar fotoğrafları gelmeye başladı. Ben de fuarın en dikkat çekici modellerinden yeni Espace'ı bir kez daha ele almak istedim.



 Dış tasarımda, önde büyük Renault logosuna ev sahipliği yapan ve farlarla bütünleştirilmiş parlak büyük bir ızgara ile başlayan heybetli görünüm, aracın geniş cam ve gövde panelleriyle devam ediyor. Arka kısımda 3. nesil Grand Scenic'ten aşina olduğumuz bumerang şekilli büyük stop far grubu, Fransızların MPV segmentinde neden pazar liderliğine oynadığını izah eder nitelikte şık bir tasarım. Daha alçak tavan (63mm azalmış) ve artırılan yerden yükseklik ölçüleriyle büyük MPV sınıfından Crossover / SUVsegmentine doğru evrlimiş yeni Espace pazarın yükselen trendine kayıtsız kalmıyor.


 Renault-Nissan grubu ortak ürünü Common Module Family (CMF) platformu üzerine kurulan model, selefine göre 250 kg daha hafif. Kapı ve kaput panellerinde Alüminyum kullanımına başlanan yeni modelde ayrıca Noryl plastic isimli yeni bir kompozit malzeme de kullanılmış.


 İç mekanda konsolun göğüs kısmı koltukların ortasına kadar gelen yekpare bir panelden oluşurken, bu panelin altına büyük bir boşluk bırakılmış. Tesla ve Volvo gibi teknolojide öncü firmaların tercihi olan dikey pozisyonda yerleştirilmiş medya ünitesi ve ekranı da, Renault'nun Espace modeline ne kadar önem verdiği ve yenilikçi tasarımla öne çıkmaya çalıştığının göstergesi.


 Hafifleyen gövdeyle birlikte küçük hacimli motorla ev sahipliği yapma şansını yakalayan Espace'da henüz haberini dün aldığımız yeni 1.6 dCi 160 beygirlik motor, 2 litre hacimli ünitenin yerini alacak. Honda'nın 1.6 litre hacimli turbo-dizel motorda güç verileri çıtasını yukarı çekmesiyle birlikte zaten bu konuda eli kuvvetli olan Renault da hamlesini yapmış oldu. Yeni geliştirilen 7-ileri EDC şanzıman bu motorun güç aktarım organı olarak görev yapacakken benzer bir kombinasyon 1.6 TCe 200 beygirlik seçenekte de mevcut olacak.

 Multi-Sense isimli ve bir çok sensörden istifade eden yeni sürüş dinamikleri kontrol sistemine sahip olacak 5. nesil Espace'da, Laguna'dan bildiğimiz 4-control, dört tekerlekten direksiyon sistemi de bulunacak. Düşük hızlarda yüksek manevra kabiliyeti sağlayan ve yüksek hızlarda önden kopma / direksiyon kontrolünün kaybedilmesi durumlarına engel olan sistem aracın sınıfında öncülüğünü ve farklılığını vurgulayan bir diğer teknik detay.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder