1 Ekim 2014 Çarşamba

Honda CR-V 2015


Kuzey Amerika kompakt SUV/Crossover segmentinin pazar lideri CR-V, küresel çapta bir makyaj operasyonundan geçiriliyor. Geçtiğimiz gün Kuzey Amerika modelinin makyajlı versiyonun tanıtılmasının ardından bugün de Avrupa kanadından Paris öncesi makyaj ve kapsamlı bir güncelleme haberi alıyoruz.



 Dış mekanda tıpkı Amerika'daki modele yapılan makyajda olduğu gibi farları çevreleyen LED gündüz aydınlatmalarına kavuşan ön yüzde, çizgileri biraz daha farklı bir tampon dikkatleri çekiyor. Arka kısımda derinlik hissi artırılan yeni LED stop far grubu ve far grubunun içine doğru taşan krom kaplı bagaj çıtası, belirgin değişiklikler arasında.


 Benzinli motorlar ve bu teknolojinin efsaneleşmiş ürünü i-VTEC, Honda denilince aklımıza ilk gelen çağrışımlardır ancak Japon üretici bu algıyı en azından Avrupa kanadında yavaş yavaş değiştirmeye başlıyor. 2012 yılında tanıtılan 1.6 i-DTEC, takip eden yılda Civic Hatchback ve Avrupa için 3. nesli tanıtılan yeni CR-V'nin kaputunun altına girmişti. 120 beygir güç ve 300 Nm tork sunan bu yeni nesil motor, biraz yüksek devirde elde edilen tork ve rakiplerine kıyasla biraz daha gürültülü olması sebebiyle henüz kendine sağlam bir yer edinememişti. Ayrıca CR-V'nin 1.5 tonluk ağırlının altında yoğun mesai yapması gereken motor, özellikle İngiltere'de 2.2 i-DTEC ve diğer pazarlarda tercihini benzinliden yana yapıp 2.0 i-VTEC alanlar sebebiyle biraz arka planda kalıyordu.

 Bugün duyrulan yeni Earth Dreams 1.6 i-DTEC motorun 160 beygir güç ve 350 Nm maksimum tork değerleriyle 2015 model yılı CR-V'de görev yapmaya başlayacağı ve 2.2 i-DTEC'in yerini alacağı bildiriliyor. Standart donanımda düz 6-ileri şanzımanla eşleşecek motor ayrıca sürpriz bir yenilikle 9-ileri otomatik şanzımanla da satın alınabilecek.

 İri cüssesi ve aşırı beslemeli motora rağmen 160 beygirlik i-DTEC'in CO2 emisyon değeri 9 ileri şanzımanla 135 g/km olarak gerçekleşirken, hali hazırda satışta olan düşük güç çıkışlı ve bundan böyle yalnızca önden çekişli modelde görev yapacak 120 beygirlik i-DTEC, 117 g/km emisyon değeriyle daha fazla yakıt ekonomisi isteyenler için yer almaya devam edecek.



Yeni CR-V makyajlı yüzüyle Paris Fuarı'nı başlamasıyla satışa sunulacakken, 160 beygirlik yeni i-DTEC ve 9-ileri otomatik şanzıman için 2015'i bekleyeceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder