2015 yılında markanın değişen yüzüne uyum sağlamak amacıyla kapsamlı bir makyaj operasyonundan geçen C-Max, yeni bir ön görünüme, iç mekanda önemli değişikliklere ve Avrupa için çok önemli olan küçük hacimli dizel + otomatik (1.5 TDCi 120 beygir + PowerShift) kombinasyonuna kavuştu.
Dış Görünüm
İç Mekan
Titanium donanımla gelen açık bej rengi kumaş kaplamaların kalitesi bu sınıftaki Fransız örnekler kadar iyi değil. Test aracı olması sebebiyle çok yoğun bir şekilde kullanılan aracın açık renk kaplamaları Haziran 2015'te yola çıktığından beri epey kirlenmiş.
Orta konsoldaki kolçağın içinde derin bir gözün yanı sıra, AUX, şarj kabiliyeti olan 2 adet USB ve navigasyon sisteminin SD kartına ev sahipliği yapan girişler bulunuyor.
Grand C-Max'in asıl espirisinin ortaya çıktığı arka yolcu yaşam alanında işler çok karışık, o bölüm için çok sayıda fotoğraf çekmek yerine bir video hazırladım.
Konfor
Test aracının kışlık ayakkabıları GoodYear UltraGrip Performance tipi 215 / 50 / R17 ebatlarındaki lastiklerle dinamik sürüşlerde güven veren, İstanbul'un insafsız çukurlarında ise hiç üzmeyen bir sürüş kalitesi ortaya çıkıyor. Bu konforlu sürüşte kuşkusuz ki arkada da bağımsız olan süspansiyonların etkisi çok büyük.
Otomatik farlar, otomatik silecekler, otomatik klima vb. sistemler değişken dış ortam koşullarında sadece sürüşe odaklanmanız konusunda büyük kolaylık sağlıyor ve işlerini çok iyi yapıyorlar.
Ford'un evvel zamanda Volvo ile olan birlikteliği sayesinde rakiplerinden bir adım önde olduğu aktif güvenlik sistemlerinden aktif şehir içi frenleme, kör nokta uyarısı, çapraz trafik uyarısı, şerit takip sistemi ve sürücü dikkat takip sistemleri Titanum donanıma ilave olan Tekno Paket ile test aracımda da bulunmakta.
Ford MyKey özellikli eller serbest merkezi kilit ve anahtar sistemi de, yine eller serbest şekilde açılabilen elektrikli bagaj kapağı sayesinde konforu bir üst seviyeye çıkaran özellikler.
Sürüş
1.5 litrelik EcoBoost motorun 182 beygir güç ve 230Nm maksimum tork veren bu versiyonu Türkiye yollarında bu sınıfta en yüksek performanslı seçeneği teşkil ediyor (Premium üreticilerden BMW ve Mercedes-Benz'te bile C-sınıfı aile araçlarında ülkemizde böyle bir seçenek yok). 6 zamanlı tork konvertörlü otomatik şanzıman, günümüz yeni teknolojisi çift kavramalıların atikliğinde olmasa da geçişler pürüssüz ve kararsız kaldığı bir an yok. Şanzımanın ilk iki oranında patinaj çekme eğilimi gösteren lastikler, Dinamik Tork Kontrolü (TVC) sistemi sayesinde dizginleniyor.
C-Max'in aynı donanımından 90 kg daha ağır olan Grand C-Max'in test aracımın konfigürasyonundaki ağırlığı 1,507 kg. Bu ağırlık dezavantajı, aerodinamik sürtünme direncindeki farklar ile birlikte kimi zaman İstanbul'un yoğun trafiğinde, kimi zaman yüksek süratli sürüşler yaptığım test parkurumda 100 km'de 10 litre yakıt tüketim ortalaması elde edebildim. Sabit süratli şehirlerarası yolculuk denememde ise bu değeri en az 8 litreye kadar düşürebildim. Otomatik start&stop sistemini de aktif tuttuğumu ve çalışma şeklinden memnun olduğumu da belirteyim.
Fiyatlandırma ve Donanım Seçenekleri
Ülkemize yalnızca en üst donanım seviyesi olan Titanium donanımıyla getirilen Grand C-Max'in bu yazıyı sizlere ulaştırdığım tarih itibariyle "Tavsiye Edilen Kampanyalı Anahtar Teslim Fiyatı (Peşin)" 99,955 TL. Bu donanımın üzerine sunulan tüm opsiyonlara sahip olan test aracımda 7,875 TL'lik X-Paket'in içinde panoramik cam tavan, 17" alaşım jantlar, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, akıllı bagaj kapağı, ısıtmalı ön cam, arka kapılara entegre güneşlikler geliyor. Bi-Xenon farlar için 4,515 TL, güvenlik sistemlerini içeren Tekno Paket'e 7,315 TL ve navigasyon sistemi ile geri görüş kamerasını içeren Navigasyon Paketi'ne 2,955 TL daha isteniyor. Böylelikle aracın fiyatı 122,615 bin TL'ye ulaşıyor. Aracın üzerindeki yaklaşık 22 bin TL'lik opsiyon farkı, Titanium donanımını giriş seviyesi bir donanımmış gibi hissetirecek cinsten.
Uzun Lafın Kısası
Yenilenen C-Max ürün gamında öne çıkan en önemli gelişme 1.5 TDCi 120 beygir gücündeki motor ve yeni PowerShift şanzımanın buluşması olsa gerek. Yüksek torkuyla yeterli ivmelenmeyi sağlarken, hem otomatik olup hem de çok fazla yakıt tüketmeyen bu seçenek herkesin aklını çeliyor. Ama 1.5 EcoBoost motorun sunduğu 182 beygir güç ve dizel seviyelerine ulaşan torku, aileniz ve sevdikleriniz için katlanmak zorunda olduğunuz ağır, hantal aile otomobili alışkanlıklarınızı yıkacak cinsten. Eğer yakıt tüketimini bir şekilde göz ardı edebiliyorsanız, kışları çabuk ısınan, sessiz, titreşimsiz, konforlu ve performanslı bu benzinli motora bir şans vermenizi şiddetle tavsiye ederim. C-Max veya Grand C-Max'i çok yakında yeni dizel otomatik versiyonuyla da konuk edip, izlenimlerimi paylaşacağım...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder