14 Mart 2016 Pazartesi

Skoda Fabia 1.2 TSI 110 PS DSG Style | Test



Volkswagen Grubun'nun Almanya'nın doğusunda ve ayrıca Birleşik Krallık'ta çok popüler olan markası Skoda, ülkemizde de müthiş bir ivmeyle bilinirliğini ve sevilirliğini artırmaya devam ediyor. Otomobil pazarımızın büyük sedan sevmesi neticesinde Türkiye yollarındaki filosunun çoğunluğu Octavia ve Superb modellerinden oluşan Skoda, artık yenilenen Fabia sayesinde bu sınıfta da söz sahibi olma şansına sahip.



 Atası olan Favorit ve Felicia döneminden beri ülkemizin önemli B-sınıfı modellerinden biri olan Fabia, ikinci neslinin 2013-2014 ve test konuğum olan Yeni Fabia'nın 2015'te süren tedarik sıkıntısı nedeniyle, bu üretim yıllarında ülkemizde pek kayda değer bir satış başarısı gösterememişti. Ancak 2016 yılıyla beraber işler değişmeye başlıyor ve etrafınıza dikkatli baktığınızda yollardaki Fabia sayısının artışını gözlemleyebilirsiniz...

Yeni Fabia, VW Grubu'nun A05 (PQ25) ve MQB platformundan yapısal parçalar taşıyor. Önceki nesile göre kısalan genel uzunluğa rağmen aracın aks mesafesinin artırılması ve genişliğin de 90mm artması sayesinde, 90'lar ve 2000'lerin başındaki C-sınıfı otomobillerin iç mekan hacimlerini sunuyor. Ayrıca aracın 65 kilogram hafiflediğini de es geçmemeli.

 Dış Görünüm



 Skoda'nın 2012 yılında Octavia ile başlayan yenilenme sürecinde takip eden yıllarda B+(plus) olarak konumlandırabileceğimiz yeni bir ara sınıfta sunduğu Rapid modellerine çok benzeyen Fabia, arka kısımda özgünleşiyor. Önde marka kimliğinin imzası olan, sayısı bir hayli fazla dikey yapraklardan oluşan ızgaranın yanlarında LED gündüz ve kısa hüzmeleri mercekli farlar yer alıyor.





 Arka kısımda özgünleştiğini söylediğim Fabia'nın arka far grubu da tıpkı önde olduğu gibi karartılmış bir malzemeyle çevrelenmiş. Marka kimliğinin önemli unsurlarından biri olan C harfi şekilli fren lambaları ise birden fazla ampülle aydınlatılmış.


Dış tasarımda VW Grubu'nun diğer ürünlerinde olduğu gibi keskin çizgiler kullanmaya başlayan Skoda'da bu çizgileri Polo'dan daha belirgin bir şekilde görüyoruz. Ayrıca Fabia'nın konsept çizimler aşamasından üretim haline geçerken kaybetmediği şık tasarımı da takdire şayan.







İç Mekan | Konfor | Donanım




 Çek üreticinin kendine has yeni tasarımının Fabia'ya da başarılı bir şekilde uyarlandığı iç mekanda, sıklıkla karşılaştırıldığı VW Polo kadar yumuşak dokulu kaplamalar kullanılmasa da birleşim yerlerinin düzgünlüğü ve kuvvet uyguladığınızda hareket etmeyen, gıcırdamayan, çıtırdamayan parçalar aracın sağlamlığını uzun süre devam ettireceği hissiyatini güçlendiriyor.


 Konsolun göğüs kısmında boylu boyunca kullanılan "fırçalanmış Alüminyum" görünümlü plastik parça, bizi piano black ya da çakma carbon fiber desenli bir kaplamadan kurtardığı için sevindirici ve Skoda tasarımcılarını bu tercihlerinden ötürü tebrik etmek gerek.



 VW Grubu bünyesinde bulunmanın getirdiği bir zorunluluk olan piano black kaplamalar ise Bolero medya sistemi ve Klimatronik kumanda panellerinin etrafında ortaya çıkıyor.


  


 B-sınıfı modellerin genelinde geçerli olan bir durum olan, üst donanımlara çıktığınızda kavuşabildiğiniz ön kol dayama ünitesi Style donanımında sunuluyor. 




 Arka yolcu yaşam alanına 1.75 metre boy ve 70 kilo ağırlığındaki konu mankeni arkadaşım bu şekilde yerleşebiliyor. Kafalıklarla entegre ön koltuklar yola doğru görüş açısını biraz azaltsalar da test aracında bulunan opsiyonel cam tavan, iç mekanı bir hayli ferahlaştırıyor.
 

 Sürücü ve ön yolcu koltuklarına da yerleşim oldukça rahat. Yazımın başında dile getirdiğim gibi, Yeni Fabia eski C-sınıfı otomobiller kadar geniş bir iç mekan sunuyor. Ayrıca Style donanımına özel olarak gelen baklava desenli minderler ve destekleri artırılmış koltuklar da yolculuk konforunu artıran özellikler.


 Makul yükseklikte yan destekleriyle hem virajlarda gezinmenize engel olan hem de yeterli minder genişliğiyle rahat olan koltuklar Fabia'nın hoşuma giden başlıca özelliklerinden biri. Teleskopik direksiyon kolonuyla beraber ideal oturuş pozisyonunuzu kolayca bulabiliyorsunuz.




 Bir Skoda klasiği olan yazı tipiyle şekillendirilmiş yeşil ve beyaz arka aydınlatmalı göstergeler son derece sade, okunaklı ve anlaşılması belki de endüstrideki en kolay düzenlerden biri. Style donanımına terfi ettiğinzde gelen 6.5" ebadındaki dokunmatik ekranlı Bolero bilgi & eğlence sistemi de fiziksel düğmeleri ve çok hızlı geri bildirimiyle sınıf standartlarının üstünde. Yeni gelen ve merak konusu olan, akıllı telefonunuzdaki bir takım uygulamaları ekrana yansıtabilen MirrorLink özelliğini ise Nexus 4 (Android 5.1.1 versiyon) telefonumla çalıştıramadım.


 Simply Clever diye marka sloganı olur da bu slogan doğrultusunda çözümler olmaz mı? Tabii ki var. Çeşitli çevrelerce pandizot/pandezot gibi kullanımları olan, aslında şapkalık demenin daha bir yakışıklı olduğu parçayı iki farklı yükseklikte kullanmak mümkün. VW Polo'nun 280 litrelik bagajından 25 litre daha fazla hacim sunan Fabia'da eğer size o bagaj hacmi de az gelirse Combi gövde tipi Türkiye'den de ısmarlanabiliyor.


 Tüm donanımlarda opsiyonel olarak tercih edilebilen 17" ebadındaki Clubber isminde alaşım jantlar, 215 / 40 / R17 ölçülerindeki Pirelli SottoZero kış lastikleriyle dar yanak profiline rağmen sürüş konforuna olumsuz bir etkide bulunmuyor. Olumsuz denilebilecek tek şey, kış lastiği desenlerinden kaynaklanan fazladan yol gürültüsü.

 Ülkemize giriş seviyesi Ambition ve daha dolu Style donanım paketleri gelirken, test aracımdaki Style donanımının önemli artıları var; güvenlik başlığı altında ön yan hava yastıkları, arka disk frenler, ön sis farları ve üçüncü arka kafalığa kavuşan Fabia, konfor donanımında 6,5" ekranlı Bolero medya sistemi, Bluethooth özellikli daha gelişmiş bir ses sitemi, görsel destekli arka park mesafe sistemi, Maxi-DOT adı verilen daha yüksek çözünürlüklü ve ayrıntılı menülere sahip yol bilgisayarı, alt kısmı düzleştirilmiş deri direksiyon simidi ve vites topuzu, Klimatronik (dijital klima), anahtarsız çalıştırma, ön kol dayama özelliklerini sunuyor.

 Detaylı donanım karşılaştırmasına Skoda Fabia'nın resmi sayfasından ulaşabilirsiniz.

Sürüş | Performans | Tüketim




 Test konuğum olan Fabia'nın kaputunun altındaki 1.2 TSI 110 PS'lik motor, 7-ileri kuru tip DSG şanzımanla eşleştirilmiş. Milisaniyeler içerisinde gerçekleşen vites geçişleri, düşük devirlerden itibaren (1400 rpm) ve dizel türevlerden daha geniş bir aralıkta (4000 rpm'e kadar) sunulan yüksek tork (175 Nm) sayesinde 0-100 ivmelenmesini 9,5 saniyede gerçekleştirebilen bu güç seçeneği, şimdilik bir VRS modeli düşünülmeyen Fabia'nın en performanslı modeli. Önde MacPherson kule tipi, arkada ise burulma kirişli süspansiyon tertibatı kullanılan Fabia'nın viraj alma ve yol yüzeyindeki bozuklukları sönümleme kabiliyetleri yine bir Skoda otomobilinden beklenilecek şekilde orta karar. 

  Yapıları gereği sürücüye net geri bildirimler veremeyen elektro-hidrolik direksiyon sistemleri, Fabia'da bu handikapını o kadar da fazla hissettirmiyor. Düşük süratlarde dahi aşırı hidrolik besleme yapmayıp, süngerimsi bir geri beslemeye neden olmayan direksiyon tertibatı net ve lastiklerde ne olup bittiğinden haberiniz olmasına müsade ediyor.  



 Yakıt tüketimi konusuna gelecek olduğumuzda, yüksek süratli otoyol sürüşlerinde en fazla 7 litre / 100 km, sabit süratli dikkatli sürüşlerde en az 5 litre ve İstanbul trafiğinin de işin içine girdiği 750 kilometre mesafeli karma tüketimde 6,8 litre / 100km değerleri elde ettim. Fabrika verileri olan şehir içinde 5,8 litre, şehir dışında 4 litrelerden bu kadar uzaklaşmaya Start & Stop sisteminin çalışmasına mani olmam, soğuk hava koşulları ve kış lastikleri neden olmuşa benziyor ama yine de fabrika verilerinin gerçekten uzak olduğunu belirtmekte fayda var.

Fiyatlandırma | Değerlendirme

 Test yazısını yayınladığım tarih itibariyle 56.800 TL anahtar teslim satış fiyatı olan Style donanımına ek olarak 900 TL'lik metalik boya ve 2750 TL'lik panaromik cam tavan opsiyonlarıyla fiyat 60.450 TL'ye yükseliyor. 

 VW Polo'nun benzer motor|şanzıman|donanım kombinasyonu sunan 1.2 TSI 110 PS DSG Lounge modeli, 3.650 liralık metalik boya ve açılabilir panaromik cam tavan farkıyla fiyatı 66.100 TL'ye geliyor ve neticede çift yumurta ikizi olan bu iki kardeş otomobilin fiyat farkı neredeyse 6 bin TL'ye ulaşmış oluyor.



 Yazımın ilk bölümünde de değindiğim gibi bu fiyat farkı bir çok insanın tercihini Skoda'dan yana yapmasına neden oluyor olacak ki, yollardaki Yeni Fabia'ların sayısı her geçen gün artıyor. 60 bin lira sınırında ekonomik ve aynı zamanda performanslı bir benzinli motor ile sektörün dayanım anlamında olmasa da performans anlamında en başarılı şanzımanı olan DSG'yi sunan Fabia'nın Polo'dan ne üretim kalitesi, ne ses yalıtımı ne de sürüş dinamikleri açısından aşağı kalır bir yanı olmayıp, sunduğu ekstra iç hacimlerle artısı var.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder