20 Mart 2016 Pazar

Audi Q2 | Cenevre 2016


 Q model ailesini olabildiğince genişleteceğini daha önce üst düzey yöneticilerin ağzından çok kez duyduğumuz, en genç Alman Premium otomobil üreticisi Audi'den Cenevre Otomobil Fuarı'nda ilgi odağı olan yeni bir kompakt crossover modeli Q2 geldi. 


 VW AG'nin ölçeklenebilir altyapısı MQB'nin en son üyesi olan bu model için "Q3 varken bu ne ola ki?" diyenleriniz ve ürün çeşitliliği içine konumlandırmakta güçlük çekenleriniz olabilir. Bu soruların cevabını Audi'nin tasarım şefi Marc Lichte yanıtlamış ve Q2'nin bir birine çok benzeyen diğer tüm Audi modellerinden farklı görünmesi amacıyla ortaya çıkarıldığını belirtmiş, yani Q3'ü A3'ün yerden yükseltilmişi gibi görüp beğenmeyenlere farklı, özgün bir alternatif sunulması amaçlanmış.




4.191 mm uzunluk, 1.794 mm genişlik ve 1.508 mm yükseklik ölçülerine sahip otomobilin bu değerleri Q3'ten küçük kalırken 2,601 mm'lik aks açıklığı neredeyse aynı.

Audi Q2 - Dış Ölçüler
Audi Q3 - Dış Ölçüler




Arka farları VW Polo'ya çok benzeyen Q2'nin ön farları ve ızgara tasarımı çok yakında kendini göstermesini beklediğimiz Yeni Q5'ten izler taşıyor olabilir. 



 İç mekanda A3&Q3'e benzer şekilde dairesel havalandırma difüzörlerini kullanıldığını gördüğümüz Q2'de, tüm yeni Audi'lerde yer almaya başlayan Virtual Cockpit ekran tabanlı gösterge sistemi ve A4'tekine benzer konsolun içinde kaybolmayan, sabit MMI ekranı kullanılacak (işte bunlar hep potansiyel müşterilerin kafasını takılacak küçük detaylar).


Audi Q2 - Bagaj hacmi ve yükleme seçenekleri
Elektrikli bagaj kapağı opsiyonuna da sahip olacak Q2'nin bagaj hacmi 405 litre ile 1050 litre arasında ayarlanabiliyor.



6 farklı motor seçeneği ile satışa sunulacak Q2'de üretim hatlarından yeni inmeye başlayan 1.0 litrelik 3-silindirli TFSI ünite de bulunuyor. Bu en küçük seçeneğin dışında 1.4 TFSI, 2.0 TFSI ve dizel kanadında 1.6 TDI ve 2.0 TDI ünitelerin çeşitli güç çıkışları yer alacak. Tüm bu motor seçenekleri arasından ülkemize 1,600 cc hacmin altındakilerin getirilmesini beklemek mantıklı olacaktır. 

 Audi severleri bildiklerinden şaşırtacak bir önemli teknik detaya daha değinmeden geçmeyim; 2-litre motorlarla birlikte sunulan Quattro çekiş sistemli modellerin arka süspansiyonları bağımsız olacakken, düşük hacimli ve Quattro'suz modellerin arka arksı burulma çubuklu tertibattan oluşacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder