4 Mart 2016 Cuma

Renault Scenic IV (2016)


Kompakt MPV / Minivan / aile otomobili (her ne diyecek olursanız) sınıfının mucidi Renault, 1996'dan bu yana yollarda olan, sınıfının satış rakamları konusunda 1 numarası Scenic modelinin 4. neslini Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıttı.




 Renault standındaki en önemli yenilik olan Scenic'in fuarın da öne çıkan modellerinden biri olmasının sebebi; kompakt MPV sınıfının liderinin bile Crossover'ların durdurulamaz yükselişine karşı koyamayıp müthiş derecede evrilmesi olarak açıklanabilir.



 Tüm donanımlarda 20" ebadında alaşım jantlarla yer verilmeye başlanan yeni Scenic'te bu büyük jant ölçüsü dar profilli lastikler üzerinde olacağınız anlamına gelmiyor; 107 mm yanak ölçüsüne sahip bu kocaman lastikler ilerleyen zamanda lastik değişim masraflarını biraz artıracak olsa Fransızların nam saldıkları konforlu sürüşlerinden taviz vermediklerini gösteriyor.



 Yeni Scenic öncülüne göre yukarıdaki tabloda görebileceğiniz üzere tüm ölçüleriyle büyümüş.




 Dış tasarımda A sütunu ikiye bölünerek büyük bir kelebek camına kavuşan Scenic bu haliyle ağbeyi Espace'tan izler taşıyor. Ön tampon, ızgara ve far grupları Megane'a çok benzerken, arka kısımda önceki nesillerde olduğu gibi diğer modellerle pek benzeşmeyen, özgün far gruplarına yer verilen Scenic'in bu güzel farlarıyla Grand modelinin nasıl şekilleneceğini şimdiden merak etmeye başladım.




 İç mekanda Megane ürün ailesinin düğme gruplarına bir değişikliğe uğratılmaksızın yer verilirken, üçüncü nesilde karşımıza çıkan kayar konsol biraz daha geliştirilerek, vites ve elektromekanik el freninin olduğu bölüme kavuşturulmuş. 13 litre hacminde ve bir başka otomobilde benzeri olmayan bu eşya saklama gözüne artık arka yolcular da ilave bir kapak vasıtasıyla erişebiliyor.


 Talisman ve Megane'da da, en düşük donanım hariç diğer tüm seçeneklerde yer alacak 8.7" ebadındaki R-LINK 2 sistemi ile birlikte Scenic'in iki nesildir süre gelen konsolun ortasına konumlandırılmış gösterge paneli tercihi sonlanmış. Opsiyon listesinde gittikçe popülerleşen "heads-up display"e de kavuşan Scenic'de ses sistemi konusunda yine BOSE firmasıyla iş birliğine gidilmiş.




 Tek dokunuşla kapanabilme özelliği gelen ikinci sıra koltuklar dik vaziyette iken bagaj hacmi 572 litre olarak açıklanıyor.




 Yeni Scenic'te AEBS (Active Emergency Braking System) yani Türkçesiyle Aktif Acil Durum Frenleme Sistemi'ni sınıfında ilk kez tüm donanım seviyelerinde standart olarak sunmaya başlayan Renault, bu sisteme yaya algılama özelliğine de eklemiş.


 Oldukça fazla donanım seçeneğiyle beraber bir o kadar da motor ve şanzıman eşleşmeleri de sunacak Yeni Scenic'te keşke ülkemize de gelse dedirtecek cinsten bir seçenek var; 1.6 dCi 160 beygir ve 6-ileri EDC şanzıman. O kadar yeni teknolojiye ve yüksek fiyata erişemeyenler için efsane olarak nitelenmesinde bir sakınca olmayan 1.5 dCi 110 beygir ve EDC kombinasyonu halen sunuluyor. Benzinli motorlar olarak 1.2 TCe 115 ve 130 beygir güç seçenekleri dizelle arası pek iyi olmayanlar için sunuluyor.

 Fransa'da şimdiden siparişleri verilebilen Scenic'in yaza doğru 7 kişilik oturma kapasitesi sunan Grand versiyonu da tanıtılacak ve maalesef ki, üçüncü nesil bir Grand Scenic'i 5 yıl kullanmış biri olarak söylüyorum ki Renault Türkiye Kadjar yüzünden bu güzide modelleri ülkemize getirmemeye kararlı.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder