7 Mart 2016 Pazartesi

KIA Niro Plug-in Hybrid | Cenevre 2016



Gövdesinin altında Optima Hybrid altayapısını kullanan Niro, zaten KIA'da var olan Crossover modelleri Sportage ve Sorento'dan farklı olarak özel bir amaç için geliştirilmiş. Güney Koreli üretici biraz geç dahil olduğu Hybrid akımının son teknolojisi dışarıdan erişilebilen sisteme yani Plug-in şarj desteğine de yer vermiş.



 1.6 litrelik "Kappa" GDI motorundan gelen 105 beygir ve 147 Nm torka ilave olarak 32Kw gücüne bir elektrikli motorun yardımını alan Hybrid sistem toplamda 140 beygir güç ve 264 Nm tork değerlerine ulaşıyor. Elektriğin çok fazla depolanmadığını gördüğümüz bu düzende 1.56 kWh kapasiteli lithium-ion polymer bataryalar kullanılmış. Bir diğer ilginç detay ise tıpkı Hyundai iONIQ'te olduğu gibi Japon üreticilerin kullandığı CVT şanzımanın askine yeni 6-ileri çift kavramalı otomatik şanzıman tercih edilmiş.




 İç mekanda Audi'nin eski baş tasarım şefi Peter Schreyer'in titiz çalışmasını yine gözlemliyoruz. Geniş ve oranlı kaplama parçaları, göz yormayan düğme grupları ve bu modele özel beyaz renk kaplamalar zaten yapısı itibariyle büyük olan iç mekanı daha da ferah göstermiş. Böyle bir otomobile geçmek isteyenleri ilgilendiren en önemli bilgiyi de vermeden geçmeyelim, bagaj hacmi 421 litre olarak açıklanıyor.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder