9 Eylül 2014 Salı

Jaguar XE

 Premium segmentte faaliyet gösteren İngiliz üretici Jaguar, tarihsel süreç boyunca Alman rakipleriyle kıyasıya mücadele eden bir firma olmuştur. 80'lerin sonundan itibaren Almanların Audi'nin de katılımıyla premium otomobil pazarında 3 büyük haline gelmesiyle birlikte Panterler de spor otomobillerin yanında 4 kapılı modellere yönelmişlerdi.


 Jaguar'ın rekabetin içindeki tarihine kısaca değinmeden XE'nin önemini anlamamız mümkün değildi. Üreticinin ilk giriş sınıfı lüks sedanı olarak konumlanacak yeni modelin rakipleri, pazarda pastayı neredeyse 3'e bölmüş BMW 3-Serisi, Mercedes-Benz C-Serisi ve Audi A4.


 Dış tasarımda ağbeyi XF ile benzer hatlara sahip modelin basık görünümü ve daha eğimli bir C sütunuyla yüksek bagaj paneline uzanan arka kısmı, Coupe görünümünü elde etmek için F-Type'dan esinlenilmiş. Ayrıca fotoğraflarda örneğini gördüğümüz araç XE S modeli olup, ön tamponda genş hava girişleri ve 20" ebatında alaşım jantlara sahip olduğunu görüyoruz.


 Alüminyum kullanımında diğer üreticilerinden bir adım daha önde olan Jaguar - Land Rover grubu, yeni XE'nin monokok şasisinde güçlendirilmiş Alüminyumu bir hayli yüksek oranda kullanmış. Bu zamana kadar yapılmış en hafif, en rijit ve sürüş dinamikleri en iyi olan Jaguar sedanını tasarladıklarını vurgulayan firma, aynı zamanda yakıt tüketimi, satın alım ve işletim maliyetleri gibi konularda da rakiplerinden aşağı kalmayacağını belirtiyor. Aracın geliştirilmesine emek harcanan bir diğer önemli konu da Jaguar'ın orijinal E-Type zamanından beri çok özen gösterdiği aerodinami konusu; yeni XE'nin hava sürtünme katsayısı Cd 0.26 olarak açıklanıyor.


 İç mekanda Jaguar'ın diğer tüm modellerinden biraz daha farklı çizgilere sahip kokpitin dikkat çekici yönleri; kapı panellerinden konsolun üst kısmına uzanan kavisli hat ve "dial-shifter" dediğimiz şanzıman kontrolörü. Bunun dışında bolca deri yüzey ve medya sisteminin bulunduğu orta konsolda piano-black kaplamanın etrafını saran metal çerçeveler iç mekandaki sportiflik ve lüks karışımını ortaya koyuyor.


 XE model ailesinin geri kalanının tanıtımı Paris Otomobil Fuarı'nda yapılacakken dün Londra'da gerçekleşen etkinliğe özel olarak performans modeli XE S tanıtıldı. Zaten sizlerle paylaştığım görseller de bu modele ait. XE S'in kaputunun altında F-Type'ın giriş seviyesi güç ünitesi olarak bildiğimiz 3.0 litrelik V6'dan 340 beygir üreten motor bulunuyor. S yani spor olmayacak modellerde Jaguar'ın uzunca bir süredir AR-GE faaliyetlerini yürüttüğü yeni Ingenium isimli 2 litre hacimli dizel ve benzinli üniteler yer alacak. Bu motor seçeneklerinden 2 litre hacimli turbo-dizel ünite 75 UK MPG (3.8 lt / 100 km) ve 99 g/km CO2 tüketim değerlerini elde edeceği söyleniyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder