29 Eylül 2014 Pazartesi

Volkswagen Passat GTE


Aşırı beslemeli motorlar denince endüstride eli oldukça kuvvetli bir üretici olan Volkswagen AG, elektrikli ve hybrid modeller konusunda rakiplerinden biraz gecikmeli olarak sahneye çıkmış ancak bu gecikmenin AR-GE faaliyetlerine ayrıldığını ispat eder nitelikte modellerle gelmişti.



  Volkswagen'de GTI (i: injection), GTD (d: diesel) isimlendirmelerinin yanına artık bir de GTE (e: electrified) katılmış oluyor. İlk olarak Golf'ün plug-in hybrid modelinde karşımıza çıkan GTE isimlendirmesine sahip olacak yeni Passat GTE, Paris öncesi bir çok detayı duyurulan modeller kervanına katılmış oldu.


 B8 kod adlı 8. nesil Passat'ın GTE versiyonunun kaputunun altında 1.4 TSI 156 beygirlik içten yanmalı motor ve 115 beygir gücündeki elektrik motorları beraber görev yaparak ön tekerlekleri tahrik ediyorlar. Araç "E-mode" yani yalnızca elektrik motorların güç verdiği sürüş modunda, 9.9 kWh'lık lithium-ion bataryaları tam dolu vaziyette 50 km menzile sahipken, hybrid sistemin 50 litrelik yakıt deposuyla Passat GTE'ye 1000km menzil sunması mümkün oluyor.


 Passat'ın yalnızca içten yanmalı motorlarla donatılan versiyonlarından farklı olarak aracın dört bir tarafındaki mavi GTE logoları, ön ızgaranın üst kısmında farların içine doğru devam eden mavi renkli çıta, ön tamponun alt kısmının köşelerine yerleştirilmiş GTE'ye özel LED farlar, modelin dış görünüşte farklılaştığı noktalar.


 İç mekanda direksiyon simidinin alt kenarında GTE logosu, koltuklar ve muhtelif diğer yerlerde mavi renk dikişler ve mavi renk trim aydınlatmaları iç mekanda yine elektrikle güçlendirilmiş bir Passat'a bindiğinizi hatırlatacak tasarım unsurları.


 2015'in bahar aylarına geldiğimizde Avrupa'da Sedan ve Wagon gövde tiplerinde satışa sunulacak Passat GTE, Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtılacak.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder