4 Eylül 2014 Perşembe

Mazda MX-5


 

Roadster segmentinde çeyrek asır boyunca hüküm süren Mazda MX-5 namı diğer Miata, yeni milenyuma geçtiğimizde BMW'nun Z-Serisi hamleleriyle eski günlerini aramaya başlamıştı. Ancak hiç bir zaman sürüş dinamiği, ikon haline gelmiş dış tasarımı, malzeme dayanımı ve Kuzey Amerika pazarında 89-97 yılları arasında 400.000 adetlik satış başarısı konularında yanına yanaşabilen olmadı.


 Dün gece saatlerinde ABD'nin Kaliforniya eyaletinde düzenlenen özel bir etkinlikte tanıtılan yeni MX-5, Mazda'nın tüm model ailesine yayılan "Kodo" tasarım felsefesinden nasibini alarak yeni yüzüyle karşımıza çıktı. Ön yüzde gövdeye göre fazlaca küçük ön farları, internet ortamında da şimdiden yeni dış tasarım hakkında en çok tartışılan kısımlardan biri. Arka kısımda yine alışılagelmişliğini bir kenara bırakmak isteyen yeni MX-5'in stop lambaları dairesel bir grupta yer bulurken, sinyaller köşelerde ayrı bir parçaymışcasına yerleşmişler. Plakalığa doğru yükselen arka difüzörün kenarlarına LED geri lambaları yerini almış.

 Yollara en önce çıkacağı Japon pazarı spesifikasyonlarına baktığımızda dış ölçülerin 3,915 mm uzunluk, 1,730 mm genişlik ve 1,235 mm yükseklik olarak gerçekleştiğini görüyoruz. Bu zamana kadar ki en alçak burun kısmına sahip MX-5 olduğu söylenen aracın genişliği de artırılmış.

 İç mekanda sadeliğini korumaya devam eden modelin kumanda parçaları, 3 ve 6 modelleriyle bir hayli benzeşiyor. Tablet görünümlü medya ekranı, klima ve sürüş modu kontrollerinde kullanılan metal kaplama düğmeler Mazda'nın ödüllü sadelik ve şıklığını bu spor modelde de sürdüyorlar.

 MX-5'i bir efsaneye dönüştüren asıl önemli konu olan güç ünitesi kısmına geldiğimizde Mazda lansmanı geride bırakmamıza rağmen ser verip sır vermedi. Sağda solda yazılanlardan size bu konuda aktarabileceğim; Kuzey Amerika pazarı için 2 litre hacminde SKYACTIV-G teknolojili benizmotor görev yapacakken Avrupa gibi pazarlar için bir de giriş seviyesi 1.5 litre hacimli benzer teknolojili bir motor seçenekler arasına eklenecek. Tabii  tüm bu motor seçeneklerinin kati suretle turbo beslemeye sahip olmayacaklarını hatırlatayım.
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder