3 Eylül 2014 Çarşamba

Land Rover Discovery Sport

 

 İngiliz arazi aracı ve lüks SUV üreticisi Land Rover, zamanında Defender kadar haşin, Range Rover kadar lüks bir SUV istemeyenlerin beğenisine Discovery modelini sunmuştu. İlerleyen yıllarda daha da düşük segmente ve hafif arazi kullanımlarına hitap edecek Freelander modelini tanıtan üretici, bugün itibariyle bu model isimlendirmesine son veriyor ve Freelander'ın 3. jenerasyonunu Discovery Sport olarak duyuruyor.



 Discovery Sport, Land Rover ürün gamında Evoque ile başlayan radikal tasarım değişikliklerine adapte edilen en son model. Önceden "boxy shape" diye tabir ettiğimiz köşeli hatlara sahip olan Freelander'ın yerine gelen bu modelde tamamı yeni gövde hatlarına geçilmiş. Ön kısımdan Evoque'u andıran model arkaya doğru çok eğilmeyen tavanıyla hemen ayırt ediliyor. Arka kısımın oldukça büyük yüzeylere sahip panellerden oluştuğu modelin far grupları da oldukça büyük.



 İç mekanda önceki nesilden hiç bir eser kalmayan modelin köşeli ve sert plastikten oluşan trim panelleri yerini yumuşak dokulu deri ve kauçuk malzemelere bırakmış. Kalite kokan iç mekanda aluminyum (ya da görünümlü) parçaların kullanımı da dikkatleri çekiyor. Ayrıca Land Rover, eski Freelander'larda beğenilmeyen performansı ve çözünürlüğü düşük infotainment sistemini yeni nesil ünite ile değiştirmiş, bu konuya da özellikle dikkat çekiliyor.

 Discovery Sport'ta değinilmesi gereken bir diğer özellik 3. sıra koltuklar. Zaten bu 3. sırayı aracın arkasına ekleyebilmek için Freelander 2'ye göre 90mm uzayan model, bence Land Rover'ın taviz vermekten kaçındığı arazi performansını yaklaşım açıları yönünden etkileyecektir. Ama bu modelin Coupe SUV Evoque'dan sonra giriş seviyesi bir Land Rover ve haliyle ailelere, şehir içi kullanımına hitap edecek bir model olduğunu da es geçmeyelim.

 Kaputun altında Discovery Sport'a Avrupa'da güç verecek ünite olarak 2.2 litrelik 190 beygir gücündeki turbo-dizel motor görev yapıyor. 2015 yılında bizim pazarımız için iyi haber anlamına gelen 2.0 litrelik daha hafif, daha güçlü ve daha düşük emisyonlu yeni bir turbo-dizel motorun da geleceğinin müjdesini vereyim. Kuzey Amerika pazarında Evoque'dan bildiğimiz 2 litre turbo beslemeli benzinli motor görev yapacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder