11 Haziran 2016 Cumartesi

Yeni Infiniti Q30 Türkiye Lansmanı




Japonların 3 büyük otomotiv devinin aynı anda kalkıştığı premium marka maceraları 1989 yılında Kuzey Amerika'da cereyan etmişti. Daha sonra buradaki başarıların ardınan öncelikle İngiltere'ye ayak basan Japonlar, lüks segmentteki yıkıcı istilalarını burada sürdürmeyi denemek istemişler ama köklü Alman devler karşısında bu işin öyle kolay olmayacağı anlaşılmıştı. 


 Infiniti de bu 3 büyük Japon otomotiv üreticisinden Nissan'ın lüks marka girşimi. 2009'da Bayraktar Grubu bünyesinde ülkemize resmi ithalatları başlayan markanın daha önce dünyada da çok büyük başarı elde etmiş FX modellerini bir ara özellikle büyükşehirlerimizde çok sık görmekteydik, hem de 3.5 litrelik V6 benzinli motoruyla. Ardından ülkemizin başına peydah olan yüksek hacimli motorlara yüksek vergi dilimi engeliyle bir anda piyasadan silinen Infiniti, ülkemizdeki geleceği için tüm umutlarını bugünlere, küçük hacimli motora sahip yeni nesil modellere bırakmıştı.

 2008 küresel ekonomik krizini hep örnek veririm yeni modellerin, yeni ara sınıfların doğuşunun başlangıç noktası olarak; Infiniti Q30'un hikayesi de farklı değil. Büyük SUV ve Sedan'ların ardından artık zamanının çoğunu sıkışık şehirlerde geçiren müşteri kitlesine de yönelmek gerekildiği fark edildi ve bunun üzerine hem dış görünümleriyle, hem de maliyetleriyle bu işe çok uygun bir gövde tipi ortaya çıktı, adı da kompakt Crossover oluverdi.


 Infiniti Q30 üzerinde 6 yıldır çalışılan bir proje olsa da motorların, altyapı bileşenlerinin ve iç mekandaki bir çok parçanın Daimler grubundan ödünç alındığı bir otomobil olduğunu belirtmeden geçmeyelim. Sunderland, İngiltere'de hali hazırda Qashqai, Leaf modellerini üreten Nissan, bu alana 250 milyon Sterlin daha yatırım yaparak Q30'u da geçtiğimiz yıl burada üretmeye başladı. Meksika'da yapılan yeni ve çok daha büyük bir yatırımla bu modelin üretimi muhtemelen 2017 yılında oraya taşınacak.


 Gelelim Q30'un bizlere, ülkemiz pazarına gelirken neler sunduğuna: Infiniti Türkiye pazarına 3 farklı motor ve 7 farklı donanım seviyesi ile geliyor. Renault - Daimler ortaklığının bir ürünü olan 1.5 litre hacimli turbo Diesel ünite (grupta şaşırtıcı bir şekilde 1.6 dCi 130 ve 160 güç seçenekleri olmasına rağmen) 110 beygir güç ile, 1.6 turbo benzinli motor 156 beygir güç ile ve 2.0 litre hacimli turbo benzinli motor ise 211 beygir gücü diğer seçeneklerden farklı olarak 4 tekerleğe de dağıtacak şekilde sunuluyor.



Infiniti Q30’da Premium, Sport, Premium Tech, Premium Tech-Theme, Sport City Black, Premium City Black ve Premium City Black-Sport olarak 7 farklı donanım seviyesi sunuluyor. 1.6 litre benzinli Q30’da 4 farklı donanım, 1.5 litre dizelde 3 farklı donanım ve 2.0 litre benzinlide de tek donanım mevcut. Tüm Infiniti Q30 modellerinde panoramik cam tavan ve tavan rayları Türkiye paketinin standart donanımında yer alıyor. Sport donanım paketli Q30 modellerinde spor ön ızgara, spor ön tampon, spor arka tampon ve difüzör, gövde rengi yan pervazlar, koyu krom egzoz kaplamaları, 235/45 R19 ölçüsünde lastikler ve 19 inç 5 çift kollu hafif alaşım jantlarla daha dinamik bir tasarım sunuluyor.


 Dün İstanbul, St. Regis Otel'de gerçekleşen tanıtım ve ilk sürüş etkinliğinde 1.5 dizel ve 1.6 benzinli modelleri şöyle 10 dakikalık kısa bir test sürüşüne çıkarma imkanım oldu. Q30'un direksiyonu başına geçtiğinizde zihninizde beliren "ben bu düğmeleri, göstergeleri bir yerden hatırlıyorum ama du bakalım.." düşüncesinden çok, malzemelerin kokusu ve aracın kıvrımlı hatlarının iç mekandan bile nasıl güzel gözüktüğü oluyor. Infiniti markasının farklılaşmaya, tabuları yıkmaya çalıştığı en önemli başlık da bu çok çekici hatta doğrudan "sexy" denilebilecek tasarım. 


 1.5 dizel motor bir premium otomobilden ve bu otomobile kavuşmak için ödeyeceğinizi premium mebladan istenenleri verecek düzeyde değil. Ülkemizde bir çok farklı üreticide, bir çok farklı modelin kaputunun altına giren bu ünite Infiniti'de ne yazık ki ne kadar uğraşılırsa uğraşılsın çok da fazla değişmiyor (110 beygirden ne kadar performans beklenir ki?)

 1.6 turbo benzinli motor, düşük devirlerdeki dinginliği ve sarsıntısızlığıya Q30'un en mantıklı güç seçeneği olurken, gaza yüklendiğinzde verdiği ses ve aracı ivmelendiriş şekli yüzleri güldürüyor. Yakıt tüketimi kısacık şehir içi turunda ölçemediğim bir değerdi, onu uzun boylu teste öteliyoruz şimdilik.


 Dış tasarım anlamında biraz daha muhafazakar çizgilere sahip yıldızlı kardeşi GLA'dan biraz daha ucuz olan Infiniti Q30, bu şekilde yeni müşterilerin kalbini iki yerden vurabilir. Infiniti tasarımcılarının ve yöneticilerinin de ısrarla vurguladığı gibi “Herkes için herşey” değil “bazı insanlar için herşey” olmak istiyoruz diyorlar ve bunu söylemeden önce de gelip ürünlerine yakından bakılmasını, malzemelerine dokunulmasını, hissedilmesini talep ediyorlar. Benim bu çağrıya cevabım, malzemelere dokunduğumda hissedilenlerin gerçekten bir premium otomobile geçilecekse bunu Infiniti ile gerçekleştirmeye değecek şekilde olduğu. Özenli dikişlerle bezenmiş deri, aluminyum, süet, kaliteli plastik vb. malzemelerden oluşan kabin, ülkemizde anaakım ve sıradanlaşmaya başlayan Alman rakiplerin distribütlerinin zorla dayattığı, paket ürünlerinden kesinlikle farklı hissettiriyor.

 Yeni Infiniti Q30'un İstanbul'da çekilmiş, çok başarılı bulduğum fotoğraflarına Facebook sayfamdaki galeriden ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder