22 Mart 2012 Perşembe

Mercedes-Benz GLK-Class (2013)

 Mercedes-Benz'in compact SUV sınıfındaki temsilcisi GLK-Class, özünde, ana hatlarında çok fazla değişikliğe gidilmeden 2013 model yılı için yenilendi. Yeni B-Class ve makyajlanmış C-Class da gördüğümüz gibi daha kaslı bir ön görünüme kavuşan GLK'da Alman üreticinin hem keskin hatlara hem de oval hatlara bir arada yer verdiği bu ağır başlı tasarım artık klasik haline geldi.

 Mercedes-Benz'in ezeli rekabet içinde olduğu rakipleri Audi ve BMW kadar modern çizgilere yer vermemesi, otomotiv dünyasından sert eleştrilere maruz kalmasına neden oluyor. Buna rağmen son sözü Mercedes'in klasik tasarım çizgisine ve ağır başlılığına değer veren kullanıcılar söylüyor, satış rakamları rakipleriyle kafa kafaya seyrediyor.


 İç tasarımın ana unsurlarını 3 bölmeli gösterge tablosu, spor modellerinden aşina olduğumuz hava kanalları, teknolojinin son nimetlerini kullanan gelişmiş araç içi bilgi-eğlence sistemi ve  direksiyonun arkasına konumlandırılmış pedal-shifter'larla da kontrol edilebilen vites kolu oluşturuyor.         

 Mercedes'in E-Class'da da kullandığı koldan vites kendine has özellikleri, avantajlarının yanında dezavantajlarının da olduğu bir tercih. Beraberinde getirdiği bazı alışılmamış yönleri var; silecek kolu direksiyonun sol kanadına alınmak zorunda kalınmış ve farların kontrol ediliği kol yine solda ancak bu kez daha aşağıda yer almış. Bunlarla birlikte orta konsolda içerisine bir çok ıvır zıvır koyabileceğiniz geniş bir hazneye yer verilmiş.

 Aracın iç tasarımındaki ayrıntılara çok takılmadan insanların bu otomobilleri tercih etmelerindeki temel sebebe, kaputun altında yatan mühendislik harikası motorlara gelelim;
  6 dizel ve yalnızca 1 benzinli motor seçeneğine yer verilen GLK'da, artan petrol fiyatları ve sürekli tutturulmaya çalışılan AB egsoz emisyon değerlerinin Avrupalı üreticileri turbo-dizel konusunda ne kadar uzman hale getirdiğini gözler önüne seriyor.
 - GLK 250 BlueTEC 4MATIC belkide dünyanın en güçlü 4 silindirli turbo-dizel motoru ünvanını alacak kadar güçlü; 204 beygir (150kW)'lık gücü 2143cc hacimli motordan alıyor. Ortalama yakıt tüketimi bu büyük hacime ve yüksek performansa'a rağmen 6.1-6.5 lt/100km seviylerinde kalmayı başarabilmiş. 


-  GLK 220 BlueTEC 4MATIC Euro6 emisyon normlarını tutturarak 'görece' yüksek motorlu taşıtlar vergilerinden kurtulmanıza olanak sağlıyor.

- Dizel motor seçeneklerinin en güçlüsü 6 silindrili GLK 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY 620 Nm gibi son derece yüksek bir maksimum tork sunuyor.

- Bizim ülkemiz gibi pazarlara hitap etmesi kuvvetle muhtemel modeller olan GLK 200 CDI BlueEFFICIENCY ve GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY yukarıdaki motor seçeneklerinde standart olarak sunulun 4MATIC 4x4 özelliğine sahip değiller. Arkadan çekiş olan bu modellerin yakıt tüketim değerleri ve CO2 salınımları daha düşük.

- 4MATIC modellerde standart olarak sunulan 7G-TRONIC PLUS otomatik şanzımanın haricinde, düşük model seviyelerinde standart 6 ileri manuel vites ve 6 ileri otomatik vites seçeneklerine yer verilmiş.




 ABD, Almanya ve Çin pazarlarında önemli bir yere sahip olan GLK-Sınfı, 2012'nin 4. çeyreğinde satışa çıkacak.

3 yorum:

  1. Şu arabayı sevemedim gitti. Yakın bir arkadaşım da bana inat yapar gibi aldı bundan bir tane. Mercedes sanki "bende öyle bir marka imajı var ki, mabadımla tasarım yapsam o bile satar" tezini ispatlamaya çalışıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de Mercedes'in SUV'lerini genel anlamda bir türlü sevemiyorum. Nedense güler yüzlü Q7 bana daha cana yakın, daha modern görünüyor. Ayrıca çok ilgi duyup takip etmediğimden midir bilemiyorum ama Mercedes'in motor seçeneklerini de pek beğenmiyorum. Uzun lafın kısası bence Audi 1., BMW 2., Merce 3. ;)

      Sil
    2. Mercedes'in arazi araçları aslında güzel, ML ve GL çok güzel arabalar. Biraz zevk meselesi tabi, çünkü üç markanın arabaları da farklı tarzlara sahip. Motor seçenekleri konusunda BMW diğerlerinin önüne geçer sanırım. Aynı 3 litrelik dizel motorun 3 farklı varyasyonunu satıyorlar. Audi ve Mercedes'te bu yok. Audi Quattro sistemi sayesinde öne geçiyor. Rakipleri 4x4 nedir bilmezken Audi her boyda Quattro sistemli araba üretiyordu. Bir de; Audi ortak parça kullanımı sayesinde maliyetleri düşürüyor. Q7'nin iç mekanı komple A6'dan, Q5'in iç mekanı da A4'ten alınma. Haliyle maliyetlerin düşmesi fiyatlara yansıyor. Q7 normalde şimdiki fiyatından 10,000€ daha pahalıya satılması gereken bir araba, ama kendisinden daha küçük olan Mercedes ML ve BMW X5'le aynı fiyata satılıyor.

      Mercedes'in olayı ise konfor. Adamlar gerçekten rahat araba yapıyorlar. Fazla teknolojik ıvır zıvır yok, kontroller filan basit, ama çok konforlu. Özellikle 50 yaş üzeri kişiler kafadan Mercedes'i tercih ederler diğer seçeneklerin yanında.

      Sil