1 Şubat 2012 Çarşamba

Ford B-MAX (2013)


2012 Cenevre Otomobil Fuarı öncesi yeni modellerle ilgili haberler gelmeye devam ediyor...

  Ford'un Mart ayında düzenlenecek fuarda tanıtacağını bildirdiği, 'compact multi-activity vehicle' diye isimlendirilen segmentte yer alacak olan B-MAX, büyük kardeş C-MAX'e motor seçenekleri, ebatları ve fiyatı açısından alternatif olacak. 2011 Cenevre Otomobil Fuarı'nda concept olarak tanıtılmış B-MAX, bu yıl karşımıza üretim aşamasına gelmiş haliyle çıkacak. Aracın tanıtımı Ford'un başkanı ve CEO'su Alan Mulally tarafından bizzat gerçekleştirilecek.

 Ford of Europe'un CEO'su Stephen Odell'in aktardıklarına göre; Avrupa'da hatchback ve küçük aile otomobillerinin kullanım kolaylığı ve yakıt ekonomisini arayanlara bütün bu avantajları biraz daha geniş bir alan ve yüksek bir oturma pozisyonunda sunmayı amaçlamışlar. Bunu sağlamak için aracın tasarımında radikal değişiklere gitmişler; merkez-direk(center pillar) diye tabir edebileceğimiz, araç gövdesinin orta kısmında yer alan ve aracı yan darbelerden koruyup yapıyı güçlendiren ana direk, sürgülü arka kapılar ve ön kapıların içerisine tümleşik olarak konumlandırılmış, böylelikle iç mekana erişim kolaylaşmış ve büyük MPV lerde görebileceğimiz rahat bir yolcu kabini meydana getirilmiş. 



2012 Cenevre Otomobil Fuarı öncesi yeni modellerle ilgili haberler gelmeye devam ediyor...

  Ford'un Mart ayında düzenlenecek fuarda tanıtacağını bildirdiği, 'compact multi-activity vehicle' diye isimlendirilen segmentte yer alacak olan B-MAX, büyük kardeş C-MAX'e motor seçenekleri, ebatları ve fiyatı açısından alternatif olacak. 2011 Cenevre Otomobil Fuarı'nda concept olarak tanıtılmış B-MAX, bu yıl karşımıza üretim aşamasına gelmiş haliyle çıkacak. Aracın tanıtımı Ford'un başkanı ve CEO'su Alan Mulally tarafından bizzat gerçekleştirilecek.

 Ford of Europe'un CEO'su Stephen Odell'in aktardıklarına göre; Avrupa'da hatchback ve küçük aile otomobillerinin kullanım kolaylığı ve yakıt ekonomisini arayanlara bütün bu avantajları biraz daha geniş bir alan ve yüksek bir oturma pozisyonunda sunmayı amaçlamışlar. Bunu sağlamak için aracın tasarımında radikal değişiklere gitmişler; merkez-direk(center pillar) diye tabir edebileceğimiz, araç gövdesinin orta kısmında yer alan ve aracı yan darbelerden koruyup yapıyı güçlendiren ana direk, sürgülü arka kapılar ve ön kapıların içerisine tümleşik olarak konumlandırılmış, böylelikle iç mekana erişim kolaylaşmış ve büyük MPV lerde görebileceğimiz rahat bir yolcu kabini meydana getirilmiş.

 B-MAX'in tasarımı ile ilgili aktarabileceğimiz bir diğer nokta ise Grand C-MAX'de de gördüğümüz kısa arka overhang(çıkıntı) ölçülerine rağmen sürgülü arka kapıların tercih edilmesi. 'Multi-activity' diye nitelendirilen bir aile otomobili için oldukça kolaylık sağlayan, artı katan bir özellik.

 Ford'un son yıllarda AR-GE çalışmalarına önem verdiği daha az hacimde, daha çok güç çıkışı sağlayan EcoBoost ve Duratorq TDCi motorlarını bu modelde en son örnekleriyle göreceğiz. Özellikle 1 litre EcoBoost benzinli motor, Avrupa pazarı için önümüzdeki senelerde ön plana çıkacağa ve şehir içi kullanımda sıklıkla tercih edilen bir motor olacağa benziyor.(ufak bir düzeltme: en azından İtalya, İngiltere, Norveç ve Rusya'ya yakın Doğu Avrupa ülkelerinde benzin fiyatları ucuz olduğundan böyle bir tahminde bulundum)




 Ford B-MAX'in 2012'nin sonlarına doğru (4. çeyrek) üretim bandından inip yollara çıkacağı söyleniyor...




2 yorum:

  1. Çekici görünmüyor, ama performanstan çok kullanışlılık arayanlar için çok ideal. Yalnız benzinli motor 1 litre de olsa çok yakar, bu yüzden ekonomi isteyenlerin yine dizeli seçmesi gerekecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında alışılmışın dışında olan bu 3 silindirlik motor günümüzün 1.6 turbo-dizel rakipleriyle baş edebilecek yakıt ekonomisine ve 100 beygir+ güce sahip olacaktır. Hem daha az ses, daha az sarsıntı yakıttaki dezavantajı göz ardı ettirebilecek bir özellik. Bir diğer detay ise, Avrupa'da dizel ile benzin fiyatları arasındaki fark yalnızca 0,15 euro, yani bir depoda 7,5 euro bir fark... Değerlendirmeye, tartışmaya açık bir konu.

      Sil