28 Şubat 2012 Salı

BMW M550d xDrive (2013)

Bavyeralı otomotiv devi BMW, orta segmentteki sportif modellerin efsanevi ismi M5 serisinden yeni bir model olan M550d xDrive tanıttı.

 BMW M Performance Bölümü'nün (BMW M GmbH ile karışmasın) tasarladığı 3-litre V6 TwinPower Turbo Diesel motor,  280kW/381hp güç çıkışına ve 740Nm maksimum torka sahip -Twin kelimesine aldanıp bu araçta çift turbo olduğu kanısına varmadan önce, bu motorda 3 adet turbo-şarja yer verildiğini belirtmek isterim- Bu inanılmaz değerleri 2000 d/dk gibi düşük devirlerde sunmaya başlayan motor, artık bizlere turbo-dizel motorların premium-performans otomobillerde nasıl hakkını verir bir şekilde yer alabileceğini gözler önüne seriyor. Ağırlığı 2 tona yaklaşan bu otomobili 2000 d/dk larda şahlandıran M performans motoru, bütün bu güzellikleri 100 km'de ortalama 6.3 lt yakıt tüketimi ve 165 g CO2 salınımı değerleriyle sunuyor.
  Modelin isminden de anlaşılacağı üzere xDrive, 4 tekerden çekiş sistemi sayesinde normal koşullarda 40:60 oranında arkadan itiş ağırlıklı bir çekiş sistemi, farklı koşullara göre anlık olarak değişkenlik gösterebiliyor. 'Torque vectoring' özelliği sayesinde viraja girdiğinizde dış tekerlere daha fazla çekiş, iç tekerlere daha az çekiş kuvveti gönderiliyor ve bu da araca üstün bir yol tutuşu kabiliyeti kazandırıyor.

 Tüm bu performans verilerinin dışında, size özel bir otomobilde olduğunuzu hatırlatacak detaylara da değinmek gerek; aracın vites topuzu, direksiyon simidi, kapı eşikleri, navigasyon sistemi gibi bir çok göz teması sağlanan noktalarında "M" logosunu rahatlıkla görebiliyorsunuz. Süet ve deri malzemelerin bir arada kullanıldığı iç mekanda sportif görünüme katkı sağlayan alüminyum panellere de yer verilmiş.
 Aracın kontrol enstrümanlarının odak noktasındaki 21:9 en-boy oranındaki geniş LCD ekranda, Google tabanlı arama ve harita hizmetlerinden faydalanabiliyorsunuz. Bu sistem üzerinden M serisi otomobillere özel Driving Dynamics isimli özel bölüme erişip, aracınızı sürüş karakteristiklerine göre sınıflandırılmış modlardan birine kalibre edebiliyorsunuz.

 Almanlar'ın ürettikleri bir çok otomobilde sundukları station kasa tipi bu modelde de mevcut olacak. M550d  xDrive Touring isimli modelde, biraz daha fazla ağırlıkla beraber kocaman bir bagaj alanına sahip olabiliyorsunuz.

 Araçla ilgili o kadar çok önemli özellik, dikakt çekici detay var ki hangisini önce, hangisi sonra aktarayım derken can alıcı bir noktayı es geçmişim; 3 turbo-şarjla beslenen bu motordan verimli bir şekilde faydalanabilmek için geliştirilimiş yeni 8-ileri otomatik vites, direksiyon simidinin arkasına yerleştirilmiş pedallarla manuel olarak kontrol edilebiliyor. Eğer "ben hiç karışmayayım" diyorsanız, SPORT+ modunda her vites için yüksek devir-dk değerlini görebilirsiniz.

 Önümüzdeki aylarda M performansı yollara, Autobahn'lara, pistlere 5 serisi modeliyle geri dönüyor... Bize de bu haberi geçip mest olmaktan başka bir şey düşmüyor...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder