21 Şubat 2012 Salı

Volkswagen Passat Alltrack (2013)

Volkswagen'in dünya çapında nama sahip Golf kadar bilinen premium otomobili Passat'ın ürün gamına yeni ve en tepede yer alacak bir model eklendi.
 Daha önceki model yıllarında da Passat Variant modeline özel 4 Motion ve güçlü motor seçenekleri sunan Volkswagen, 7. nesil Passat ile birlikte Variant modelinin 4 Motion ve güçlü motorlarla donatılmış versiyonunu Passat Alltrack olarak isimlendirdi.

  Volkswagen grubu otomobiller içerisinde A4 Allroad ile A6 Allroad arasına konumlandırabileceğimiz bu SUV,  Volkswagen markasının önemli premium temsilcilerinden bir tanesi.
 Araca all road/off road niteliklerini katan önemli detaylar ise, aracın yerden yüksekliğinin Passat Variant'a göre 30mm daha yükseltilmiş olması, böylelikle ön yaklaşım açısı 13.5 dereceden 16 dereceye, arka uzaklaşım açısı 11.9 dan 13.6 dereceye yükselmiş. Aslında bu tarz stationlardan devşirme off road araçlarında bir Dacia Duster'ın bile yapabileceği hareketler beklemeyin. Bu araç fotoğraflarda da görebileğiniz gibi yılın bir çoğunu karlı, buzlu ve ıslak yol koşullarında geçiren ama yol kaliteleri nitekim iyi olan gelişmiş ülkelere hitap ediyor.

 Sınıfının en modern, en güçlü, en az yakıt tüketen motorlarıyla güçlendirilmiş Alltrack'da, dizel torku ve düşük yakıt tüketimini isteyenlere 2.0 TDI 140 PS ya da 170 PS, benzinli motor akıcılığı ve konfor arayanlara 2.0 TSI 160 PS ya da 210 PS lik motorlar sunulmuş. TDI motorların ikisinde de Start&Stop ve recovering braking energy (frenleme enerjisi geri kazanımı) teknolojilerine yer verilmiş. Alltrack'ı alltrack yapan asıl önemli özellik olan sürekli dört tekerden çekiş sistemi (4MOTION), giriş modellerinde (TDI 140, TSI 160) opsiyon olarak, yüksek modellerde standart olarak sunulmuş. İstenilen tüm motor seçeneklerinde DSG şanzıman tercih edilebiliyor.

 Aracın sağlamlığı ve kalitesiyle ilgili vurgu yapılan bir diğer önemli nokta, motorun ve aracın arka alt bölümünün özel bir korumayla dışarıdan gelebilecek her türlü sert darbelere karşı çelik plakalarla korunuyor olması.

 Genel özellikleriyle üst versiyon bir Passat Variant'dan farkı olmayan Alltrack'ın iç mekanındaki uyum, işçilik kalitesi, yumuşak plastik, deri işlemeler ve kullanışlı enstrümanlar aynen yer alıyorlar(hatta bir gömlek üst kalite diyebiliriz). Alltrack'a özel olarak kapı eşiğinde, gösterge tablosundaki bilgilendirme ekranında, orta konsolun alt kısmında 'Alltrack' amblemleri göze çarpıyor.

 Ne zaman satışına başlanacağı henüz belirtilmemiş olan Passat Alltrack, muhtemelen AB üyesi ülkelerde ön sipariş alımlarına başlamıştır (an itibariyle vw.de sitesinde Passat Alltrack'ı inceleyebiliyor, konfigüre edebiliyor ve satın alabiliyoruz)






Meric Turkbikmaz © 2012

1 yorum:

  1. Alltrack güzel olmuş, A4 Allroad'a uygun fiyatlı alternatif olarak düşünülebilir. Bu arabalardan çok fazla arazi performansı beklememek lazım, sonuçta otomobil platformu kullanıyorlar. Aslında bizim arazi aracı olarak bildiğimiz çoğu araç için de bu geçerli. Yabancılar "soft roader", yani hafif arazi aracı diyor bunlara. Ben genel olarak Passat Alltrack'i beğendim, virajlara hızlı girme alışkanlığı olmayanlar için Passat Variant'tan çok daha cazip bir seçenek olarak görünüyor. Tabi fiyatı da daha yüksek olacaktır. Volkswagen Passat hem marka hem de model olarka orta sınıf bir araba, ama Alltrack arazi eklentileri sayesinde premium segmente yakın fiyatla satılacaktır. Bu durumda çoğu kişi Audi A4, BMW 3 serisi, Mercedes C serisi gibi arabalarla Alltrack'i mukayese edecek ve biraz daha ödeyerek (veya aynı fiyata) diğer modelleri tercih edecek. Aynı sıkıntıyı Passat CC de yaşadı, o fiyata A4 satılıyordu. Bir yanda sportif Volkswagen, diğer tarafta aile tipi Audi... Haliyle Volkswagen'in bu özel modellerini sadece o arabanın özel yanlarına (arazi becerileri veya sportiflik) önem verenler alıyor, diğerleri marka imajına yönelerek büyük üçlüden bir otomobil seçiyor.

    YanıtlaSil