29 Şubat 2012 Çarşamba

'Bölünmemiş' Çift Şeritli Otoyolda Ölümcül Kaza



Geçtiğimiz günlerde bir çok video paylaşım sitesine düşen bu video insanın tüylerini diken diken edecek cinsten.

Rusya'nın Vladimir bölgesindeki M-7 otoyolunda gerçekleşen bu kazada, siyah renkli Nissan Navara marka SUV sol şeritte seyir halindeyken aracın kontrolünü kaybediyor, hemen yanındaki kamyonete çarpan araç kontrolü bir türlü ele geçiremiyor, ardından karşı yönden gelen trafiğin şeridine geçiyor. Bu sırada ters istikametten gelen tır, aniden önüne çıkan araca yüksek hızla ve tam ortadan çarpıyor. Görüntülerde de görüleceği üzere adeta tuz buz olan aracın içinde yalnızca sürücüsü bulunuyormuş ve kaza anında oracıkta ölmüş.

Bu kazanın bu derece dehşet verici hale gelmesinde önemli faktörler var;

- Bizim gibi gelişmekte olan ülkeler sınıfında olan Rusya'da da halen karayolu altyapısında önemli eksiklikler var. 2x2 trafik şerit sayısına sahip bu otoyolda yolu ikiye ayıracak herhangi bir fiziki engel ya da bariyer bulunmuyor. Ülkemizde de bu gibi yollara sıklıkla rastlıyoruz ve bu videoyu izledikten sonra insanın bir daha o tarz yollarda seyahat edesi gelmiyor.


D300 Elazığ-Bingöl Bölünmemiş Duble Yolu

- Mevsimin kış, hava koşullarının karlı ve soğuk
olması, görüş mesafesinin düşük olması gibi nedenlerden ötürü kaza yapma olasılığı bir hayli yüksek. Bu durumda alınacak en basit ve en etkili tedbir seyir hızını olabildiğince düşürmek gibi gözüküyor, ancak videoda gördüğümüz kadarıyla trafikteki bir çok araç tedbir almışta yavaş gidiyormuş gibi gözükmüyor. Özellikle tır gibi yüksek süratlerde inanılmaz bir momentum değerine sahip olacak bir taşıtın o süratlerde gitmesi de bu kazayı bu derece ölümcül hale getiriyor.

Son olarak bir bölünmüş yolun en güvenli şekilde nasıl olabileceğini gösteren bir görselle baş başa bırakayım sizi... Rusya gibi geniş topraklara sahip bir ülke, bu şekildeki yolları rahatlıkla inşa edebilir...

Interstate-5, California

28 Şubat 2012 Salı

Audi A3 e-tron Pilot Program


  BMW grubunun 1 serisi tabanlı ActiveE Concept ve MINI E modellerinin ardından diğer bir Alman üretici Audi de bu alanda A3 Sportback üzerine geliştirilen elektrikli otomobilini ABD'de test sürücülerine gönderdi.


  Audi USA, "co2 neutral" ismini verdiği çalışmaları çerçevesinde ABD'nin San Francisco, Los Angeles, Washington DC ve Denver şehirlerindeki bazı özel müşterilerine bu otomobilleri test amaçlı gönderdiğini duyurdu.


 Tamamen elektrikli olan A3 e-tron, saatte maksimum 90mph/145kph sürate çıkabilirken, 0-60mph/110kph hızlanmasını 11 saniyede gerçekleştirebiliyor. 270Nm sürekli torka sahip olan araç, ortalama hızlarda maksimum 90 miles/145km yol kat edebiliyor.

BMW M550d xDrive (2013)

Bavyeralı otomotiv devi BMW, orta segmentteki sportif modellerin efsanevi ismi M5 serisinden yeni bir model olan M550d xDrive tanıttı.

 BMW M Performance Bölümü'nün (BMW M GmbH ile karışmasın) tasarladığı 3-litre V6 TwinPower Turbo Diesel motor,  280kW/381hp güç çıkışına ve 740Nm maksimum torka sahip -Twin kelimesine aldanıp bu araçta çift turbo olduğu kanısına varmadan önce, bu motorda 3 adet turbo-şarja yer verildiğini belirtmek isterim- Bu inanılmaz değerleri 2000 d/dk gibi düşük devirlerde sunmaya başlayan motor, artık bizlere turbo-dizel motorların premium-performans otomobillerde nasıl hakkını verir bir şekilde yer alabileceğini gözler önüne seriyor. Ağırlığı 2 tona yaklaşan bu otomobili 2000 d/dk larda şahlandıran M performans motoru, bütün bu güzellikleri 100 km'de ortalama 6.3 lt yakıt tüketimi ve 165 g CO2 salınımı değerleriyle sunuyor.
  Modelin isminden de anlaşılacağı üzere xDrive, 4 tekerden çekiş sistemi sayesinde normal koşullarda 40:60 oranında arkadan itiş ağırlıklı bir çekiş sistemi, farklı koşullara göre anlık olarak değişkenlik gösterebiliyor. 'Torque vectoring' özelliği sayesinde viraja girdiğinizde dış tekerlere daha fazla çekiş, iç tekerlere daha az çekiş kuvveti gönderiliyor ve bu da araca üstün bir yol tutuşu kabiliyeti kazandırıyor.

 Tüm bu performans verilerinin dışında, size özel bir otomobilde olduğunuzu hatırlatacak detaylara da değinmek gerek; aracın vites topuzu, direksiyon simidi, kapı eşikleri, navigasyon sistemi gibi bir çok göz teması sağlanan noktalarında "M" logosunu rahatlıkla görebiliyorsunuz. Süet ve deri malzemelerin bir arada kullanıldığı iç mekanda sportif görünüme katkı sağlayan alüminyum panellere de yer verilmiş.
 Aracın kontrol enstrümanlarının odak noktasındaki 21:9 en-boy oranındaki geniş LCD ekranda, Google tabanlı arama ve harita hizmetlerinden faydalanabiliyorsunuz. Bu sistem üzerinden M serisi otomobillere özel Driving Dynamics isimli özel bölüme erişip, aracınızı sürüş karakteristiklerine göre sınıflandırılmış modlardan birine kalibre edebiliyorsunuz.

 Almanlar'ın ürettikleri bir çok otomobilde sundukları station kasa tipi bu modelde de mevcut olacak. M550d  xDrive Touring isimli modelde, biraz daha fazla ağırlıkla beraber kocaman bir bagaj alanına sahip olabiliyorsunuz.

 Araçla ilgili o kadar çok önemli özellik, dikakt çekici detay var ki hangisini önce, hangisi sonra aktarayım derken can alıcı bir noktayı es geçmişim; 3 turbo-şarjla beslenen bu motordan verimli bir şekilde faydalanabilmek için geliştirilimiş yeni 8-ileri otomatik vites, direksiyon simidinin arkasına yerleştirilmiş pedallarla manuel olarak kontrol edilebiliyor. Eğer "ben hiç karışmayayım" diyorsanız, SPORT+ modunda her vites için yüksek devir-dk değerlini görebilirsiniz.

 Önümüzdeki aylarda M performansı yollara, Autobahn'lara, pistlere 5 serisi modeliyle geri dönüyor... Bize de bu haberi geçip mest olmaktan başka bir şey düşmüyor...







25 Şubat 2012 Cumartesi

Land Rover Range Rover Evoque Convertible Concept



 Farklı tasarımıyla sektörde ilk olacağı konusunda Top Gear'ın ünlü suncusu Jeremy Clarkson'ı bile yanılıgıya düşüren Evoque Convertible Concept'in görüntüleri internete sızdı. 


 Geçtiğimiz yılın son aylarında tanıtımı gerçekleştirilen Land Rover markasının en küçük ve compact modeli Evoque, concept görüntüsünü biraz daha ileriye taşıyıp 4x4 bir otomobilde üstü açık keyfi yaşatmayı hedefliyor.

 Sektörde ilk olmadığını belirttiğim modelin concept fikrinin asıl sahibi ise Nissan, Murano CrossCabriolet modeliydi. 2010 sonunda tanıtılan ve 2011'in başından beri ABD'de satışta olan model Evoque Convertible ile büyük benzerlikler taşıyor.



Nissan Murano CrossCabriolet (2011)
 Top Gear 18. sezon 4. bölümde görüntüleri ilk kez tüm dünya ile paylaşılan yeni otomobilin bahar aylarında tanıtılması bekleniyor.









 

23 Şubat 2012 Perşembe

Audi A3 (2013)


 2012 Cenevre Otomobil Fuarı öncesi üreticilerden yeni görseller gelmeye devam ediyor.

 Audi'nin Volkswagen Golf ile aynı platformu taşımaya devam eden popüler hatchback modeli A3, 2013 model yılı için yenilenmiş haliyle karşımıza çıkacak. Ağbeyi A4'ün hatta A6'nın ön görünümünün neredeyse tıpa tıp aynısını paylaşan A3'te arka kısıma geldiğimizde küçük kardeşi A1'i andıran yeni LED arka farlar mevcut. Sportif dış tasarımından ödün vermeyen yeni A3, LED day time farları sayesinde son bir kaç yıldır fark yaratan ve Audi'nin özellikle reklamlarla da üzerinde durduğu 'dramatik Audi bakışı'na kavuşmuş.

 İç tasarımda bir kaç modeldir alıştığımız klasik tasarımın dışına çıkılıp, biraz TT'ye benzeyen, biraz yeni A1'e benzeyen farklı bir çizgiye geçilmiş. Audi MMI sistemini kullanmak istediğinizde ortaya çıkan hareketli LCD ekrana A1 ve A6'dan sonra bu modelde de yer verilmiş.

 Yeni A3 ile ilgili elimizde henüz güncel teknik detaylar bulunmasa da, 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI benzinli ve 1.6 TDI, 2.0 TDI motolarına bu modelde yer verilmesi kuvvetle muhtemel.











21 Şubat 2012 Salı

Volkswagen Passat Alltrack (2013)

Volkswagen'in dünya çapında nama sahip Golf kadar bilinen premium otomobili Passat'ın ürün gamına yeni ve en tepede yer alacak bir model eklendi.
 Daha önceki model yıllarında da Passat Variant modeline özel 4 Motion ve güçlü motor seçenekleri sunan Volkswagen, 7. nesil Passat ile birlikte Variant modelinin 4 Motion ve güçlü motorlarla donatılmış versiyonunu Passat Alltrack olarak isimlendirdi.

  Volkswagen grubu otomobiller içerisinde A4 Allroad ile A6 Allroad arasına konumlandırabileceğimiz bu SUV,  Volkswagen markasının önemli premium temsilcilerinden bir tanesi.
 Araca all road/off road niteliklerini katan önemli detaylar ise, aracın yerden yüksekliğinin Passat Variant'a göre 30mm daha yükseltilmiş olması, böylelikle ön yaklaşım açısı 13.5 dereceden 16 dereceye, arka uzaklaşım açısı 11.9 dan 13.6 dereceye yükselmiş. Aslında bu tarz stationlardan devşirme off road araçlarında bir Dacia Duster'ın bile yapabileceği hareketler beklemeyin. Bu araç fotoğraflarda da görebileğiniz gibi yılın bir çoğunu karlı, buzlu ve ıslak yol koşullarında geçiren ama yol kaliteleri nitekim iyi olan gelişmiş ülkelere hitap ediyor.

 Sınıfının en modern, en güçlü, en az yakıt tüketen motorlarıyla güçlendirilmiş Alltrack'da, dizel torku ve düşük yakıt tüketimini isteyenlere 2.0 TDI 140 PS ya da 170 PS, benzinli motor akıcılığı ve konfor arayanlara 2.0 TSI 160 PS ya da 210 PS lik motorlar sunulmuş. TDI motorların ikisinde de Start&Stop ve recovering braking energy (frenleme enerjisi geri kazanımı) teknolojilerine yer verilmiş. Alltrack'ı alltrack yapan asıl önemli özellik olan sürekli dört tekerden çekiş sistemi (4MOTION), giriş modellerinde (TDI 140, TSI 160) opsiyon olarak, yüksek modellerde standart olarak sunulmuş. İstenilen tüm motor seçeneklerinde DSG şanzıman tercih edilebiliyor.

 Aracın sağlamlığı ve kalitesiyle ilgili vurgu yapılan bir diğer önemli nokta, motorun ve aracın arka alt bölümünün özel bir korumayla dışarıdan gelebilecek her türlü sert darbelere karşı çelik plakalarla korunuyor olması.

 Genel özellikleriyle üst versiyon bir Passat Variant'dan farkı olmayan Alltrack'ın iç mekanındaki uyum, işçilik kalitesi, yumuşak plastik, deri işlemeler ve kullanışlı enstrümanlar aynen yer alıyorlar(hatta bir gömlek üst kalite diyebiliriz). Alltrack'a özel olarak kapı eşiğinde, gösterge tablosundaki bilgilendirme ekranında, orta konsolun alt kısmında 'Alltrack' amblemleri göze çarpıyor.

 Ne zaman satışına başlanacağı henüz belirtilmemiş olan Passat Alltrack, muhtemelen AB üyesi ülkelerde ön sipariş alımlarına başlamıştır (an itibariyle vw.de sitesinde Passat Alltrack'ı inceleyebiliyor, konfigüre edebiliyor ve satın alabiliyoruz)






Meric Turkbikmaz © 2012